Skip to content

Religijsko obrazovanje u Srbiji – iskustvo manjinskih verskih zajednica

Milica Janković, istraživačica pripravnica Centra za sociološka i antropološka istraživanja, održala je predavanje „Religijsko obrazovanje u Srbiji: šta bi većinska hrišćanska zajednica mogla naučiti od manjinskih“, koristeći adventističku crkvu kao primer.

Zahvaljujući dobroj organizaciji i misionarskom mentalitetu, neke od manjinskih hrišćanskih zajednica u Srbiji imaju vlastiti obrazovni sistem koji funkcioniše kako kroz obrazovne ustanove koje su osnovali,tako i kroz edukativne aktivnosti koje se redovno odvijaju unutar samih crkava. Tokom predavanja istaknuto je da u većini protestantskih obrazovnih aktivnosti centralnu ulogu ima tumačenje Svetog pisma, kao i da su te aktivnosti potpomognute raznovrsnim pomoćnim materijalom za sve uzraste kojim crkvene zajednice raspolažu.

U tom kontekstu, predavanje je bilo posvećeno hrišćanskoj adventističkoj crkvi, jednoj od protestantskih zajednica koje postoje Srbiji duže od jednog veka. Najpre je ukazano na osnovna obeležja adventističke crkve, ističući pojedina verska obeležja poput svetkovanja subotom i značaja verovanja u Hristov drugi dolazak. U nastavku je ukazano na ulogu obrazovanja u životu adventističke zajednice, naglašavajući značaj školovanja u osposobljavanju vernika u službi zajednice, odnosno humanitarnog i misionarskog rada.

Tokom predavanja bilo je reči o adventističkom  obrazovnom sistemu u Srbiji, s posebnim osvrtom na nastavni plan i program gimnazijskog (privatna gimnazija u Novom Sadu) i akademskog obrazovanja (Teološki fakultet u Beogradu) u organizaciji adventističke crkve.

Na kraju predavanja, navedeno je da su protestantske zajednice neretko jake u onim aspektima u kojima su tradicionalne crkve slabe, te je stoga korisno za jednu većinski istočno-pravoslavnu zajednicu, poput naše, da se upozna sa njihovim delanjem u raznim sferama, koje umnogome može biti poučno.

Predavanje je deo ciklusa predavanja novopridošlih koleginica i kolega u IDN.

Podelite sadržaj:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

Naziv istraživanja ide ovde

Kratak opis istraživanja ide ovde u maksimalno dve ili tri rečenice

Rok za prijavljivanje:

Unesite pojam pretrage