Skip to content

Утицај студирања у иностранству на преобликовање идентитета домаћих и страних студената

Руководилац истраживања

Финансијер истраживања

НАСЛОВ ИСТРАЖИВАЊА

Међународне миграције студената у контексту Србије и (ре)конструкција идентитета: Кључна питања и елементи за јавне политике

ОБЛАСТ ИСТРАЖИВАЊА

Међународне миграције студената

ПРЕДМЕТ ИСТРАЖИВАЊА

Испитивање утицаја миграционог искуства и новог академског и друштвеног окружења на трансформацију идентитета међународних студената.

ПРОБЛЕМ

Посебну подгрупу међународних младих миграната представљају студенти, чији су миграциони мотиви специфични из два разлога. Са једне стране су студентске миграције временски ограничене на одређену животну доб а, са друге, су мотивисане пре свега стицањем знања, квалификација и вештина.

У складу са глобалном интернационализацијом високог образовања последњих деценија број међународних студената се увелико повећао широм света, с тенденцијом даљег пораста. Изазови прилагођавања новом окружењу, попут учења новог језика и адаптирања на друге културе, представљају транснационална искуства која значајно доприносе стицању тј. јачању интеркултуралних компетенција меуђународних студената.

У том погледу је неистражено на који начин искуство школовања у иностранству утиче на (пре)обликовање идентитета студената из Србије који студирају или су студирали у иностранству, односно оних који студирају или су студирали у Србији.

ИСТРАЖИВАЊЕ

У средишту овог истраживања су динамичност појмова идентитет и међународни студент, њихова међусобна повезаност, али и међусобни утицај. Применом и квантитативних и квалитативних метода, истраживање (у контексту Србије), пружа одговоре на следећа питања: како међународни студенти доживљавају и изражавају своје идентитете, да ли и на који начин искуства школовања у иностранству и прилагођавања новом друштвеном окружењу утичу на трансформацију идентитета међународних студената, да ли искуство међународне миграције студената доводи до промена и у индивидуалном и у колективним облицима идентитета? Ако доводи, да ли је та промена подједнако изражена у свим облицима идентитета и како се манифестује? Како се међународни студенти односе према изазовима преображаја сопствених идентитета?

РЕЗУЛТАТ

Осим научних и друштвених резултата овог истраживања (складу са потциљевима 10.7 и 4Б из Агенде 2030 за одрживи развој), резултати чине допринос и у области јавних политика, јер добијени налази доприносе бази знања доступној креаторима политика и стратегија за даљу интернационализацију високог образовања у Србији, као и за унапређење друштвене адаптације и интеграције међународних студената, те њихово укључивање у заједнице на различитим нивоима.

На основу емпиријских резултата истраживања и налаза добијених кроз дискусију и размену искустава током две радионице (са студентима; са креаторима политика и доносиоцима одлука) формулисане су препоруке за јавне политике.

Ти документи садрже смернице за превазилажење изазова недовољног познавања српског језика,  с  којим се суочавају међународни студенти у првим фазама студирања у Србији, као и за што бољу друштвено-културну адаптацију међународних студената, путем боље сарадње разнородних институција на различитим нивоима управљања.

Унесите појам претраге