Turizam i rod: feministička perspektiva u studijama turizma

Koncept gostoprimstva jeste značajan kako za teoretizacije turizma iz feminističke perspektive tako i za analizu struktura, odnosa i nejednakosti koje pronalazimo u turističkim mestima, prostorima, aktivnostima i sadržajima, istakla je Lara Končar razmatrajući „kritički zaokret“ u proučavanju turizma.

U okviru ciklusa predavanja „Novi pogledi, perspektive i istraživanja teorije roda” Studijsko-istraživačke grupe za rodnu ravnopravnost i javne politike Instituta društvenih nauka, MA Lara Končar, doktorandkinja na Fakultetu političkih nauka u Beogradu održala je onlajn predavanje usmereno na razmatranje odnosa feminističke kritike i studija turizma.

Dat je sistematičan prikaz problema i debata o disciplinarnom određenju studija turizma i njegove teorijske konceptualizacije, s jedne, i značaju feminističke perspektive za proizvodnju znanja o turizmu, s druge strane. U uvodnom delu predstavljeni su pristupi „roditeljskih“ disciplina u proučavanjima turizma – ekonomije, poslovnih studija, studija menadžmenta, geografije, sociologije i antropologije.

U centralnom delu, polazeći od debata o disciplinarnom okviru studija turizma i granicama tog polja, te dominatnim naučno-istraživačkim diskursima koji su oblikovali procese kodifikacije znanja o turizmu – istaknut je uticaj feministički orijentisanih autora i autorki. Kroz pregled feminističkih perspektiva i tema u proučavanjima turizma od sedamdesetih godina 20. veka do danas, posebna pažnja je posvećena raspravama o značaju patrijarhalnih i kapitalističkih obrazaca za proučavanja turizma i njegovu teoretizaciju. U zaključnom delu, oslanjajući se na probleme teorijske konceptualizacije turizma u okvirima dokolice, putovanja i iz perspektive turista, predložen je koncept gostoprimstva koji se smatra značajnim kako za teoretizacije turizma iz feminističke perspektive tako i za analizu struktura, odnosa i nejednakosti koje se javaljaju u turističkim mestima, prostorima, aktivnostima i sadržajima.

Podelite sadržaj:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

Javni konkurs za popunjavanje radnog mesta – direktor Instituta društvenih nauka

Datum objave:

Rok za prijavljivanje:

30. 11. 2022.

Naziv istraživanja ide ovde

Kratak opis istraživanja ide ovde u maksimalno dve ili tri rečenice

Rok za prijavljivanje:

Unesite pojam pretrage
Skip to content