O rodnom jeziku u školskoj nastavi

Nedovoljan broj domaćih radova koji empirijski istražuju razgovor u razredu i upotrebu jezika u institucijama obrazovanja, podstakao je Margaretu Bašaragin na analizu korpusa empirijskih podataka koje čine detaljni transkripti školskih časova.

Glavni predmet predavanja M. Bašaragin „Interakcija roda i jezika u razgovoru u razredu – prilog empirijskim istraživanjima razmena nastavnica i učenica/učenika“ bili su elementi verbalnog ponašanja učenika/učenica i nastavnice na primeru diskursnih strategija koje doprinose izgradnji rodnih identiteta učenika/učenica tokom razgovora u razredu.

Razlike u jezičkom ponašanju učenika i učenica međusobno i u odnosu prema nastavnici su potvrda izgradnje različitih elemenata rodnih identiteta učenika/učenica i rodne obeleženosti upotrebe jezika. Margareta Bašaragin dala je preporuke za promenu postojećeg stanja, namenjene nastavnicama, istraživačima/istraživačicama, institucijama obrazovanja i svima uključenima u planiranju i izvođenju nastave.

Predavanje je održano 4. aprila 2023. u okviru ciklusa „Novi pogledi, perspektive i istraživanja teorije roda” Studijsko istraživačke grupe za rodnu ravnopravnost i javne politike Instituta društvenih nauka u Beogradu.

Podelite sadržaj:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

Javni konkurs za popunjavanje radnog mesta – direktor Instituta društvenih nauka

Datum objave:

Rok za prijavljivanje:

30. 11. 2022.

Naziv istraživanja ide ovde

Kratak opis istraživanja ide ovde u maksimalno dve ili tri rečenice

Rok za prijavljivanje:

Unesite pojam pretrage
Skip to content