Креирање родног идентитета у џезу дешава се услед специфичних жанровских конструкција, хегемонијске канонизације и репрезентације родног перформатива као друштвене стратегије унутар праксе, а услед тога, џез инструменталисткиње се суочавају са вишеструким системом искључивања у уметности џеза, двоструким стандардом друштвених (патријархалних) образаца инкорпорираних у микро контекст хегемонијског жанра доминантног стила традиционалног џеза, истакла је Јасна Јовићевић у предавању „Позиционирање инструменталисткиње у трансдисциплинарним праксама џеза“.
У предавању ауторка је представила резултате свог уметничког истраживања у музици, применом метода студије случаја, анализирајући групне интервјуе регионалних музичарки и путем аутоетнографског истраживања. Јасна Јовићевић је нагласила да такво позиционирање истраживачица и уметница из области џеза представља активистички чин деконструкције родног стереотипа и отварања новог полигона за креативно деловање жена у уметности и науци не само у Србији, већ и на светској сцени. Навела је важност трансдисциплинарности у научном истраживању и понудила уметничко истраживање у дисциплини музике као валидну и иновантну методу која нуди резултате из угла саме уметнице.
Предавање је одржано 29. марта 2023. у оквиру циклуса „Нови погледи, перспективе и истраживања теорије рода” Студијско истраживачке групе за родну равноправност и јавне политике Института друштвених наука“.
Фото: FaceBook