Kao i sve druge humanističke i društvene discipline, i filozofija je poslednje tri decenije doživela velike promene, u temama, načinima razumevanja problema, ali i u otvaranju prema drugim disciplinama, zajednička je ocena učesnika skupa „Filozofija u doba tranzicije“, održanog 4. oktobra 2022. godine, u organizaciji Centra za filozofiju Instituta društvenih nauka.
Na skupu su učestvovali filozofi iz Beograda, iz Instituta drušvenih nauka i sa Filozofskog fakulteta Univerziteta u Beogradu. Skup u otvorili direktor IDN-a, Goran Bašić i upravnik Centra za filozofijum Vojin Rakić. Goran Bašić kazao je da je filozofija kao disciplina uvek imala istaknuto mesto u Institutu, i da je danas potreba za njom nikad veća, upravo zbog zahteva koje savremeni izazovi postavljaju kako pred sam Institut tako i pred njegove istraživače.
Upravnik Centra, profesor Vojin Rakić, istakao je promene do kojih je u filozofiji došlo usled izuzetno brzog razvoja novih biotehnologija poslednjih godina, što je bioetiku kao filozofski disiplinu stavilo u prvi plan, a od nedavno i aktualizacijom tema vezanih za etičke probleme u vreme pandemije koronavirusa. Profesor Živan Lazović ukazao je na problematizaciju poimanja pouzdanosti informacija i znanja u današnje vreme, dok je prof. Slobodan Perović prikazao najnovije rezultate upotrebe veštačke inteligencije u proceni naučnih projekata.
Mašan Bogdanovski i Marinko Lolić pažnju su posvetili više istorijskim temama: Berklijevom „master argumentu“ i Kantovom razumevanju odnosa prosvetiteljstva i tranzicije. Duško Prelević govorio je o promeni u odnosima između nauke i filozofije, o vraćanju nauke filozofije, te o izazovima transhumanističkih ideja.
Istraživači Centra za filozofiju, Dušica Kovačević i Janko Nešić usredsredili su se na neke konkretnije teme. D. Kovačević je razložila ideju o „dobroj smrti“, tj. eutanaziji kako je vidi filozofija, dok je J. Nešić dotakao ključne aspekte današnjeg odnosa filozofije i psihijatrije, tvrdeći da je filozofija preko potrebna za dobar rad psihijatara.
Izlaganja su praćena živom diskusijom u kojoj su učestvovali sami učesnici skupa, ali i prisutni slušaoci.