Informativne agencije – nevidljivi temelj medijskog sistema

Iako predstavljaju jedan od ključnih stubova savremenog medijskog sistema i razvoja novinarske profesije, značaj informativnih agencija i agencijskog novinarstva često ostaje nevidljiv – upravo na taj paradoks ukazao je dr Slobodan Penezić, naučni saradnik Instituta društvenih nauka, na predavanju „Informativne agencije i agencijsko novinarstvo: značaj, specifičnosti i paradoks ignorancije“.

Naime, Penezić je istakao da, uprkos centralnoj ulozi koju agencije imaju u oblikovanju globalnih tokova vesti i profesionalnih standarda novinarstva, ovaj segment medijske industrije ostaje izvan fokusa javnog i akademskog interesovanja.

U izlaganju su predstavljeni osnovi istorijskog razvoja i tipologije informativnih agencija, kao i ključne specifičnosti agencijskog novinarstva kao modela produkcije vesti. Penezić je ujedno ukazao i na primere vodećih svetskih agencija, osvrnuvši se na izazove digitalne transformacije, koja postavlja novu ravnotežu između brzine objavljivanja i pouzdanosti sadržaja.

Posebna pažnja posvećena je ulozi agencija u kontekstu savremenih tehnoloških promena i pojave veštačke inteligencije, koja sve snažnije utiče na principe novinarskog rada i etičke standarde profesije. Tokom diskusije koja je usledila nakon predavanja, učesnici su razmatrali i pitanja obrazovanja budućih novinara, prepoznavanja agencijskih sadržaja i očuvanja kredibiliteta novinarstva u eri sintetičkih vesti.

U zaključku je istaknuto da, uprkos dinamici digitalnog doba koje favorizuje kratke i trenutne vesti, informativne agencije ostaju ključni čuvari kvalitetnog informisanja i javnog interesa – vrednosti koje predstavljaju suštinu profesionalnog novinarstva.

Predavanje je deo ciklusa predavanja novopridošlih koleginica i kolega u IDN.

Podelite sadržaj:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

Naziv istraživanja ide ovde

Kratak opis istraživanja ide ovde u maksimalno dve ili tri rečenice

Rok za prijavljivanje:

Unesite pojam pretrage