Tуризам и род: феминистичка перспектива у студијама туризма

Концепт гостопримства јесте значајан како за теоретизације туризма из феминистичке перспективе тако и за анализу структура, односа и неједнакости које проналазимо у туристичким местима, просторима, активностима и садржајима, истакла је Лара Кончар разматрајући „критички заокрет“ у проучавању туризма.

У оквиру циклуса предавања „Нови погледи, перспективе и истраживања теорије рода” Студијско-истраживачке групе за родну равноправност и јавне политике Института друштвених наука, МА Лара Кончар, докторандкиња на Факултету политичких наука у Београду одржала је онлајн предавање усмерено на разматрање односа феминистичке критике и студија туризма.

Дат је систематичан приказ проблема и дебата о дисциплинарном одређењу студија туризма и његове теоријске концептуализације, с једне, и значају феминистичке перспективе за производњу знања о туризму, с друге стране. У уводном делу представљени су приступи „родитељских“ дисциплина у проучавањима туризма – економије, пословних студија, студија менаџмента, географије, социологије и антропологије.

У централном делу, полазећи од дебата о дисциплинарном оквиру студија туризма и границама тог поља, те доминатним научно-истраживачким дискурсима који су обликовали процесе кодификације знања о туризму – истакнут је утицај феминистички оријентисаних аутора и ауторки. Кроз преглед феминистичких перспектива и тема у проучавањима туризма од седамдесетих година 20. века до данас, посебна пажња је посвећена расправама о значају патријархалних и капиталистичких образаца за проучавања туризма и његову теоретизацију. У закључном делу, ослањајући се на проблеме теоријске концептуализације туризма у оквирима доколице, путовања и из перспективе туриста, предложен је концепт гостопримства који се сматра значајним како за теоретизације туризма из феминистичке перспективе тако и за анализу структура, односа и неједнакости које се јаваљају у туристичким местима, просторима, активностима и садржајима.

YouTube video

Поделите садржај:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

Јавни конкурс за попуњавање радног места – директор Института друштвених наука

Датум објаве:

Рок за пријављивање:

30. 11. 2022.

Назив истраживања иде овде

Кратак опис истраживања иде овде у максимално две или три реченице

Рок за пријављивање:

Унесите појам претраге
Skip to content