О родном језику у школској настави

Недовољан број домаћих радова који емпиријски истражују разговор у разреду и употребу језика у институцијама образовања, подстакао је Маргарету Башарагин на анализу корпуса емпиријских података које чине детаљни транскрипти школских часова.

Главни предмет предавања М. Башарагин „Интеракција рода и језика у разговору у разреду – прилог емпиријским истраживањима размена наставница и ученица/ученика“ били су елементи вербалног понашања ученика/ученица и наставнице на примеру дискурсних стратегија које доприносе изградњи родних идентитета ученика/ученица током разговора у разреду.

Разлике у језичком понашању ученика и ученица међусобно и у односу према наставници су потврда изградње различитих елемената родних идентитета ученика/ученица и родне обележености употребе језика. Маргарета Башарагин дала је препоруке за промену постојећег стања, намењене наставницама, истраживачима/истраживачицама, институцијама образовања и свима укљученима у планирању и извођењу наставе.

Предавање је одржано 4. априла 2023. у оквиру циклуса „Нови погледи, перспективе и истраживања теорије рода” Студијско истраживачке групе за родну равноправност и јавне политике Института друштвених наука у Београду.

Поделите садржај:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

Јавни конкурс за попуњавање радног места – директор Института друштвених наука

Датум објаве:

Рок за пријављивање:

30. 11. 2022.

Назив истраживања иде овде

Кратак опис истраживања иде овде у максимално две или три реченице

Рок за пријављивање:

Унесите појам претраге
Skip to content