Недовољан број домаћих радова који емпиријски истражују разговор у разреду и употребу језика у институцијама образовања, подстакао је Маргарету Башарагин на анализу корпуса емпиријских података које чине детаљни транскрипти школских часова.
Главни предмет предавања М. Башарагин „Интеракција рода и језика у разговору у разреду – прилог емпиријским истраживањима размена наставница и ученица/ученика“ били су елементи вербалног понашања ученика/ученица и наставнице на примеру дискурсних стратегија које доприносе изградњи родних идентитета ученика/ученица током разговора у разреду.
Разлике у језичком понашању ученика и ученица међусобно и у односу према наставници су потврда изградње различитих елемената родних идентитета ученика/ученица и родне обележености употребе језика. Маргарета Башарагин дала је препоруке за промену постојећег стања, намењене наставницама, истраживачима/истраживачицама, институцијама образовања и свима укљученима у планирању и извођењу наставе.
Предавање је одржано 4. априла 2023. у оквиру циклуса „Нови погледи, перспективе и истраживања теорије рода” Студијско истраживачке групе за родну равноправност и јавне политике Института друштвених наука у Београду.