Културни и традиционални обрасци понашања у Јапану, који су постали део радних односа, нису учинили привреду и компаније мање економски ефикасним, истакла је у предавању „Економски развој Јапана и управљање људским ресурсима: изградња радних односа од 1945. године до данас“ Маријана Максимовић, сарадница Центра за економска истраживања ИДН-а.
Јапан је једна од најразвијенијих економија на свету, а карактеришу је аутентичне особености засноване на културним и традиционалним вредностима. У предавању одржаном 20. априла 2023, Мирјана Максимовић истакла је преломне и важне периоде за модернизацију јапанске економије, али и најважније карактеристике односа на раду и „јапанског стила менаџмента“.
Рестаурација јапанске привреде почела је још 1868. године од Меиђи периода, а настављена је након Другог светског рата. У поратном добу, Јапан је изградио економију и друштво на принципима радне етике, смањења неједнакости и благостања за све. Јапански радници познати су као вредни, мотивисани, посвећени и привржени. Рад није само средство стицања дохотка, већ и смисао живота.
Процес доношења одлука у јапанским компанијама је дуготрајан, а у самом процесу одлучивања учествују сви, и менаџери и запослени. Велики значај придаје се контроли квалитета, уобличеној у Кајзен концепту, тј. концепту континуираног побољшања на радном месту. Најзначајнији елементи поред образовања, код одабира кандидата за посао јесу селекција и социјализација у компанији, а од обуке на раду и праћења учинка, зависи даље напредовање запослених.