Рекламни дискурс подстиче објектификацију жена и постављање стандарда лепоте који су нека врсте недостижне покретне мете (козметичка, фармацеутска индустрија, естетска индустрија), нагласила је Маргарета Башарагин у предавању „Ејџизам и сексизам у рекламном дискурсу: прилог проучавању ТВ реклама и антиејџ новинских огласа”.
Предавачица је кренула од становишта да су старосни културни конструкти времена у којим живимо и да су старије особе, а посебно старије жене, изложене дискриминацији по роду и старости. Маргарета Башарагин изнела је закључак о томе да је у рекламном дискурсу старост конципирана као брига за тело, док су старије особе заправо ретко присутне јер су скрајнуте и маргинализоване у стереотипним улогама. Старије жене двоструко су дискриминисане, зато што су жене и зато што су старије, док су у односу на мушке ликове приказане као објекти, послуга, домаћице, незналице, неискусне и неме.
Антиејџ новински огласи подупиру модел старости као контраста младости кроз бригу за женско тело које стари, док се старење представља као непријатељ против ког се треба борити. Према женама које старе се опходе безлично, са лажном забринутошћу и нуде илузију о вечној младости кроз неговање.
Предавачица је дала и препоруке које се односе на едукацију особа које су на позицијама моћи, креирање рекламног дискурса који ће се старијим особама обраћати са уважавањем и уз промовисање позитивног модела старости. У дискусији је одговорено на додатна питања која се односе на слику жена у медијима уопште и на друга сродна питања.
Предавање Маргарете Башарагин одржано је 14. марта 2023. у оквиру циклуса предавања „Нови погледи, перспективе и истраживања теорије рода” Студијско-истраживачке групе за родну равноправност и јавне политике Института друштвених наука у Београду.
Фото: FaceBook