Skip to content

Нови алат за смањење ризика од тржишних кретања за мала и средња предузећа

Унспласх/Јелифер Маниаго

Мала и средња предузећа изложена су повећаним ризицима од тржишних шокова због ограничених ресурса за макроекономску анализу и прогнозирање. Пројекат Економског центра Института друштвених наука „Предикција индустријске производње на основу Индустријског композитног индекса раног упозорења“ (ИЕWЦИ) био је посвећен креирању иновативних алата за предвиђање краткорочних тржишних кретања, што је кључни фактор за сналажење у нестабилном окружењу.

Пројекат уводи Индустријски композитни индекс раног упозорења (ИЕWЦИ) и веб-платформу која користи машинско учење за предвиђање тржишних трендова, што омогућава компанијама да адекватно прилагоде своје пословање.

Омогућавањем да у реалном времену добију податке засноване на анализи тржишних кретања, платформа помаже малим и средњим предузећима у доношењу информисаних одлука о управљању залихама, прилагођавању производње и тржишним стратегијама. Ова предиктивна способност може значајно смањити ризике од непредвиђених тржишних промена, што доводи до потенцијалних уштеда и веће профитабилности. Додатно, боље прилагођавање тржишним трендовима даје предузећима конкурентску предност у односу на компаније које се ослањају на субјективне процене, чиме се повећавају њихови изгледи за тржишни успех.

Иновативност пројекта лежи у комбинацији традиционалних економских показатеља, као што су бруто друштвени производ, извоз и подаци о индустријској производњи, с напредним алгоритмима машинског учења ради генерисања прецизнијих и правовременијих предвиђања тржишних кретања (нпр. раст или пад индустријске производње), што омогућава малим и средњим предузећима да унапред прилагоде своје операције. Композитни индекс посебно је прилагођен српској индустрији и до сада, према сазнањима тима, није био примењиван.

Додатно, веб-платформа подржава ову иновацију пружањем једноставног интерфејса који омогућава предузећима да унесу податке и добију прогнозе. Платформа се иницијално нуди бесплатно током првог месеца, након чега прелази на модел плаћене претплате, чиме се ствара јасан пут ка комерцијализацији.

Поделите садржај:

Фацебоок
Тwиттер
ЛинкедИн
Телеграм
WхатсАпп
Емаил
Унесите појам претраге