NASLOV ISTRAŽIVANJA
Međunarodne migracije studenata u kontekstu Srbije i (re)konstrukcija identiteta: Ključna pitanja i elementi za javne politike (IS-MIGaIN)
OBLAST ISTRAŽIVANJA
Interdisciplinarno: demografija, sociologija, geografija
PREDMET ISTRAŽIVANJA
Ispitivanje uticaja migracionog iskustva i novog društvenog okruženja na transformaciju identiteta međunarodnih studenata.
PROBLEM
Međunarodni studenti su najbrže rastuća grupa međunarodnih migranata. Visokoobrazovana radna snaga sa iskustvom međunarodnog obrazovanja važan je element društveno-ekonomskog napretka. Dinamična transnacionalna iskustva međunarodnih studenata mogu da utiču na proširivanje njihovog društvenog, kulturnog i profesionalnog identiteta, ali i formiranje kosmopolitskog ili fluidnog identiteta.
Cilj projekta je produbljivanje naučnog razumevanja veze između identiteta i iskustva međunarodne migracije studenata u kontekstu zemalja sa relativno visokom emigracijom, kao što je Srbija.
Trendovi internacionalizacije u visokom obrazovanju na evropskom nivou ukazuju da ono postaje prosperitetna industrija i osnova društveno-ekonomskog napretka za mnoge zemlje. U tom smislu, i u kontekstu Srbije je potrebno je razvijati politike koje će podsticati procese društvene kohezije u obrazovnim institucijama i široj zajednici. Međutim, relativno se malo zna o načinima na koji međunarodni studenti doživljavaju sebe u odnosu na nove kulturne i društvene grupe, o društvenoj integraciji međunarodnih studenata u obrazovne institucije ili širu zajednicu, o prostornoj kontekstualizaciji identiteta i drugo.
ISTRAŽIVANJE
Trendovi internacionalizacije u visokom obrazovanju na evropskom nivou ukazuju da ono postaje prosperitetna industrija i osnova društveno-ekonomskog napretka za mnoge zemlje. U tom smislu, i u kontekstu Srbije je potrebno je razvijati politike koje će podsticati procese društvene kohezije u obrazovnim institucijama i široj zajednici. Međutim, relativno se malo zna o načinima na koji međunarodni studenti doživljavaju sebe u odnosu na nove kulturne i društvene grupe, o društvenoj integraciji međunarodnih studenata u obrazovne institucije ili širu zajednicu, o prostornoj kontekstualizaciji identiteta i drugo.
REZULTAT
Projekat u toku april 2023. – april 2025.
Rezultati empirijskog istraživanja IS-MIgAIN projekta će predstavljati osnovu za iniciranje konstruktivne interakcije između aktera iz različitih oblasti (visoko obrazovanje i nauka, javne politike, nevladin sektor) i različitih nivoa upravljanja, u nameri da se kroz unapređenje saradnje utiče na formulisanje mera javnih politika koje će promovisati društvenu koheziju i uticati na razvitak na makro i mikro nivou.