Kreiranje rodnog identiteta u džezu dešava se usled specifičnih žanrovskih konstrukcija, hegemonijske kanonizacije i reprezentacije rodnog performativa kao društvene strategije unutar prakse, a usled toga, džez instrumentalistkinje se suočavaju sa višestrukim sistemom isključivanja u umetnosti džeza, dvostrukim standardom društvenih (patrijarhalnih) obrazaca inkorporiranih u mikro kontekst hegemonijskog žanra dominantnog stila tradicionalnog džeza, istakla je Jasna Jovićević u predavanju „Pozicioniranje instrumentalistkinje u transdisciplinarnim praksama džeza“.
U predavanju autorka je predstavila rezultate svog umetničkog istraživanja u muzici, primenom metoda studije slučaja, analizirajući grupne intervjue regionalnih muzičarki i putem autoetnografskog istraživanja. Jasna Jovićević je naglasila da takvo pozicioniranje istraživačica i umetnica iz oblasti džeza predstavlja aktivistički čin dekonstrukcije rodnog stereotipa i otvaranja novog poligona za kreativno delovanje žena u umetnosti i nauci ne samo u Srbiji, već i na svetskoj sceni. Navela je važnost transdisciplinarnosti u naučnom istraživanju i ponudila umetničko istraživanje u disciplini muzike kao validnu i inovantnu metodu koja nudi rezultate iz ugla same umetnice.
Predavanje je održano 29. marta 2023. u okviru ciklusa „Novi pogledi, perspektive i istraživanja teorije roda” Studijsko istraživačke grupe za rodnu ravnopravnost i javne politike Instituta društvenih nauka“.
Foto: FaceBook